ARA 1 : Ekmek arası zaman | La Dolce Vita

ARA 1 : Ekmek arası zaman

15 Kasım 2012 0 yorum

Zaman nasıl da hızla akıp gidiyor. Su gibi mi demeli, yoksa kum gibi mi bilemedim. Aslında daha çok giden bir arabanın penceresinden akan görüntüler gibi... Yetişemiyorum. Tıpkı o görüntülere yetişemediğim gibi... Ben daha ne olduğunu anlayıp, duruma ayak uyduramadan bir diğeri giriyor çerçeveye. Aklım bir öncekinde, gözüm yenisinde derken... Bir diğeri... Yetişemiyorum zamana. İçinde olduğum bir şeye, neden yetişmem gerektiği düşüncesine takılmıyorum bile. Biliyorum ki, takılırsam orada asılı kalacağım. 

Dün akşam izlediğim filmin ardından fark ettim ki, geçen zaman o kadar da acımasız değil. En azından genişlemiş bir çerçeve bırakıyor gözlerime ve daha geniş bir bakış açısı zihnime. Yoksa nasıl mümkün olabilirdi ki, hem ergen bir kızı, hem de çıkmazdaki bir anneyi aynı anda anlamam. Empati gibi görünse de, öyle değil. Bu bilmek ve hatırlamak ile alakalı, sonraki basamağı bilmek ve bir önceki basamağı hatırlamakla... J.P.Sartre dediği gibi, hayatımın kum saatinden kumlar eksildikçe, bazı şeyleri daha net görmeye başlıyorum. Yaşamak ve geçen zaman tarafından olgunlaştırılmak, böyle bir şey galiba. Hele bir de hafızan kuvvetliyse, yaşamak - arada kalmak aslında. Zamanın arasında...



0 yorum:

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 La Dolce Vita | TNB